سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک زندگی سالم با الگوی اسلامی- ایرانی
گروه آموزش بهداشت و ارتقاءسلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز 
قالب وبلاگ
خرید آسان

همیشه در زندگی اوقاتی پیش می آید که انسان به کمک همسایه نیاز پیدا می کند در جایی که هیچ یک از اقوام برای یاری به او حضور ندارند بنابراین چه خوب است که برخورد ما باهمسایگان نیکو باشد تا در مواقع لزوم بتوانیم از آنها کمک بطلبیم.

حضرت امیر المؤمنین علیه السلام در بیماری به دیدن صعصعه بن صوحان که از بزرگان اصحاب آن حضرت بود تشریف آوردند پس فرمودند: با اینکه من به عیادت تو آمدم فخر نکن برقوم خود و اگر ایشان را در امری ببینی خود را از آن امر به کنار نگیر که آدمی بی نیاز نیست از قوم و قبیله خود و به ایشان محتاج است و اگر یاری ایشان نکنی یاری از ایشان منع کرده ای و یاری های بسیار را از خود رد گردانده ای.

 پس اگر ایشان رادر حال خوبی ببینی یاری ایشان بکن برای آن امر و اگر در بلایی باشند ایشان را وانگذار و باید که یاری کردن شما یکدیگر را در طاعت خدا باشد. به درستی که همیشه با رفاه و نعمت خواهید بود اگر یاری یکدیگر را بکنید در طاعت خدا و باز ایستید از معصیت خدا.

و در حدیث معتبر منقولست که اسیری چند را به نزد حضرت رسول صلی الله علیه واله از کافران آوردند پس یکی از ایشان را پیش آوردند که گردن بزنند در آن حال جبرئیل نازل شد و گفت یا محمد صلی الله علیه واله این اسیر که می خواهی گردنش را بزنی به مردم طعام می خورانید و مهمان داری می کرد و خرجهائی که در میان قبیله واقع می شد می داد و بارهای گران اهل خود را بردوش خود برمی داشت. پس حضرت به آن اسیر فرمودند که حق تعالی چنین وحی فرستاده و من تو را آزاد کردم از کشتن به سبب این خصلتها. آن اسیر گفت که پروردگار تو این خصلتها را دوست می دارد فرمود: بلی. اسیر گفت: شهادت می دهم به وحدانیت خدا و به پیغمبری تو به حق آن خداوندی که تو را به راستی فرستاده است که هرگز از مال خود کسی را بر نگردانیده ام.


[ یکشنبه 92/9/24 ] [ 12:0 صبح ] [ گروه آموزش بهداشت و ارتقاءسلامت ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نویسندگان: دکتر محمد حسین کاوه(عضو هیئت علمی). دکتر مهین نظری(عضو هیئت علمی). دکتر لیلا قهرمانی(عضو هیئت علمی). مریم حسام پور(کارشناس گروه). لیلا مرادی(کارشناس گروه ).
لینک های ویژه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 16672